Календарне планування уроків біологія 6 клас
(70 годин – 2 години на тиждень, із них 6 годин –
резервних)
2016-2017 н.р.
К-ть
годин
у темі
|
№п/п
уроку
|
Тема уроку
|
Лабораторні,практичні роботи,
дослідницькі практикуми
|
4
|
Вступ.
|
||
1
|
1
|
Біологія – наука про
життя.
|
|
2
|
2
|
Науки, що вивчають життя.
Методи вивчення організмів.
|
|
3
|
3
|
Основні властивості живого.
|
|
4
|
4
|
Різноманітність життя (на прикладах тварин,
рослин, грибів, бактерій). Поняття про
Віруси.
|
|
10
|
Тема 1. Клітина
|
||
1
|
5
|
Клітина - одиниця живого.
Історія вивчення клітини.
|
|
2
|
6
|
Лупа.
Мікроскоп.
|
Практична робота:
1. Будова світлового
мікроскопа та робота з ним.
|
3
|
7
|
Будова
клітини на світлооптичному та електронно-мікроскопічному рівнях.
|
Практична робота:
2.Виготовлення мікропрепаратів
шкірки луски цибулі та розгляд її за допомогою оптичного мікроскопа.
|
4
|
8
|
Будова рослинної клітини.
|
Лабораторне
дослідження1:
Будова клітини листка елодеї.
|
5
|
9
|
Будова рослинної і тваринної
клітини.
|
Лабораторне
дослідження2:
Рух цитоплазми в клітинах листка елодеї.
|
6
|
10
|
Надходження речовин у
клітину.
|
|
7
|
11
|
Утворення нових клітин.
|
|
8
|
12
|
Ріст клітин.
|
|
9
|
13
|
Основні положення клітинної
теорії.
|
|
10
|
14
|
Узагальнення вивченого по темі «Клітина»
|
|
8
|
Тема 2. Одноклітинні організми.
|
||
1
|
15
|
Евглена зелена, амеба,
інфузорія - одноклітинні тварини (середовища існування, процеси
життєдіяльності, будова, роль у природі).
|
Лабораторне
дослідження3
Спостереження інфузорій.
|
2
|
16
|
Хвороби людини, що викликаються одноклітинними
тваринами (на прикладі малярійного плазмодія і дизентерійної амеби).
|
|
3
|
17
|
Хламідомонада, хлорела – одноклітинні рослини
(середовища існування, процеси життєдіяльності, будова, роль у природі).
|
|
4
|
18
|
Дріжджі – одноклітинні гриби.
|
|
5
|
19
|
Бактерії – найменші одноклітинні організми. Будова,
поширення, розмноження бактерій.
Роль бактерій у
природі та значення в житті людини.
|
|
6
|
20
|
Вольвокс - колоніальний
організм.
|
|
7
|
21
|
Губка та ульва (зелений
морський салат) - багатоклітинні організми.
|
|
8
|
22
|
Міні-проект (за вибором)
Чому скисає молоко?
Корисний йогурт.
Живі фільтри.
|
|
р
|
23
|
Узагальнення вивченого по темі «Одноклітинні організми»
|
|
20
|
Тема 3. Рослини
|
||
1
|
24
|
Рослина – живий організм.
|
|
2
|
25
|
Фотосинтез як характерна
особливість рослин.
|
|
3
|
26
|
Живлення (мінеральне,
повітряне) рослин.
|
|
4
|
27
|
Дихання рослин.
|
|
5
|
28
|
Рухи рослин.
|
|
6
|
29
|
Будова рослини. Органи
рослин.
|
|
7
|
30
|
Клітини рослин. Тканини рослин.
|
|
8
|
31
|
Корінь: будова, основні
функції (поглинання води та укріплення у ґрунті).
|
Лабораторне
дослідження4
будова кореня;
|
9
|
32
|
Узагальнення вивченого по темі «Рослини ч.1»
Контрольна робота №1
|
|
10
|
33
|
Пагін. Його будова,
|
Лабораторні
дослідження5,6
будова пагона;
будова бруньки;
|
11
|
34
|
основні функції (фотосинтез, газообмін, ріст, випаровування води, транспорт
речовин).
|
|
р
|
35
|
Різноманітність та видозміни
вегетативних органів.
|
Лабораторне
дослідження7
будова цибулини, кореневища, бульби картоплі,
коренеплоду (на прикладі моркви);
|
12
|
36
|
Розмноження рослин: статеве
та нестатеве. Вегетативне розмноження рослин.
|
|
13
|
37
|
Квітка - орган статевого розмноження.
|
Лабораторне
дослідження8
будова квітки;
|
14
|
38
|
Суцвіття.
|
|
15
|
39
|
Запилення.
|
|
16
|
40
|
Запліднення.
|
|
17
|
41
|
Насінина.
|
Лабораторне
дослідження9
будова насінини;
|
18
|
42
|
Плід, поширення плодів.
|
Лабораторне
дослідження10
будова плода;
|
19
|
43
|
Поняття про класифікацію
рослин.
|
|
20
|
44
|
Міні-проект (за вибором):
Листопад.
Квіти і комахи.
Рослини мандрівники.
Рослини хижаки.
|
|
р
|
45
|
Узагальнення вивченого по темі «Рослини ч.2»
|
|
12
|
Тема 4. Різноманітність рослин
|
||
1
|
46
|
Водорості (зелені, бурі,
червоні, діатомові).
|
Лабораторне
дослідження11
Будова
зелених нитчастих водоростей.
|
2
|
47
|
Мохи.
|
Лабораторне
дослідження12
Будова
моху.
|
3
|
48
|
Папороті, хвощі, плауни.
|
Лабораторне
дослідження13
Будова папоротей.
|
4
|
49
|
Міні-проект (за вибором)
Як утворився торф і кам’яне вугілля?
Викопні рослини.
|
|
5
|
50
|
Голонасінні.
|
Лабораторне
дослідження14
Будова
голонасінних.
|
6
|
51
|
Покритонасінні (Квіткові).
|
|
7
|
52
|
Покритонасінні (Квіткові).
|
|
8
|
53
|
Практична робота:
3. Порівняння будови мохів,
папоротей та покритонасінних (квіткових) рослин.
|
|
9
|
54
|
Екологічні групи рослин (за відношенням до світла,
води, температури).
|
Практична робота:
4. Визначення видів кімнатних рослин, придатних для
вирощування в певних умовах.
|
10
|
55
|
Життєві форми рослин.
Рослинні угруповання.
|
|
11
|
56
|
Значення рослин для існування
життя на планеті Земля.
Значення рослин для людини.
Сільськогосподарські рослини.
|
|
12
|
57
|
Екскурсія
Різноманітність рослин свого краю.
|
|
р
|
58
|
Узагальнення вивченого по темі «Різноманітність рослин»
|
|
9
|
Тема 5. Гриби.
|
||
1
|
59
|
Особливості живлення грибів.
|
|
2
|
60
|
Особливості будови грибів:
грибна клітина, грибниця, плодове тіло.
|
Лабораторне
дослідження15 Будова шапинкових грибів.
|
3
|
61
|
Практична робота:
5. Розпізнавання їстівних та
отруйних грибів своєї місцевості.
|
|
4
|
62
|
Особливості будови грибів:
грибна клітина, грибниця, плодове тіло.
|
Лабораторне
дослідження16 Будова цвілевих грибів (за
допомогою оптичного мікроскопа)
|
5
|
63
|
Розмноження та поширення
грибів.
|
|
6
|
64
|
Групи грибів: симбіотичні – мікоризоутворюючі шапинкові
гриби; лишайники;
|
|
7
|
65
|
сапротрофні – цвільові гриби;
паразитичні (на прикладі
трутовиків та збудників мікозів людини).
|
|
8
|
66
|
Значення грибів у природі
та житті людини.
|
|
9
|
67
|
Міні-проект
Гриби у біосфері та житті людини.
|
|
1
|
68
|
Узагальнення
Будова та життєдіяльність організмів
|
|
2
|
69
|
Узагальнення
Будова та життєдіяльність організмів
Контрольна
робота №2
|
|
р
|
70
|
Екскурсія
Вивчення рослинних угруповань.
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар