Календарно-тематичний планування
з «Природознавства», 5 клас
№ уроку
|
Дата
|
Тема уроку
|
Домашнє
завдання
|
||
1
|
Науки, що вивчають
природу
|
||||
2
|
Практичне заняття. Ознайомлення з довідковими виданнями з природничих
наук різних типів
|
||||
3
|
Методи вивчення природи
|
||||
4
|
Обладнання для вивчення
природи
|
||||
5
|
Урок узагальнення і
систематизації знань з теми «Вступ».
|
||||
РОЗДІЛ
1. РЕЧОВИНИ І ЯВИЩА НАВКОЛО НАС
|
|||||
6
|
Тіла, речовини та явища
навколо нас. Тіла навколо нас
|
||||
7
|
Характеристика тіл та їх
вимірювання. Практичне заняття. Вимірювання маси та розмірів різних тіл
|
||||
8
|
Речовини. Фізичні
властивості речовин
|
||||
9
|
Властивості твердих тіл,
рідин і газів
|
||||
10
|
Атоми та хімічні елементи
|
||||
11
|
Молекули. Рух молекул.
Дифузія
|
||||
12
|
Різноманітність речовин.
Поняття про прості та складні речовини, неорганічні та органічні речовини
|
||||
13
|
Чисті речовини та суміші.
Способи розділення сумішей.
|
||||
14
|
Теплові
явища в природі.
|
||||
15
|
Світлові явища
|
||||
16
|
Звукові явища.
|
||||
17
|
Хімічні явища, їхні
ознаки. Горіння. Гниття.
|
||||
18
|
Повторюваність явищ.
Взаємозв’язок явищ у природі.
|
||||
19
|
Урок узагальнення і
систематизації знань з розділу “Тіла, речовини та явища навколо нас”.
Контрольна робота .
|
||||
РОЗДІЛ ІІ. ВСЕСТВІТ (11 годин)
|
|||||
20
|
Небо та небесна сфера.
Небесні світила. Видимі рухи світил
|
||||
21
|
Поняття про сузір’я.
Значення зоряного неба в історії людства
|
||||
22
|
Небесні тіла. Зоря —
самосвітне небесне тіло. Відмінності між зорями. Міжзоряний простір
|
||||
23
|
Планети та планетні
системи. Відмінності між планетами
|
||||
24
|
Планети та планетні
системи. Відмінності між планетами
|
||||
25
|
Сонячна система
|
||||
26
|
Зоряні системи —
галактики. Відмінності між галактиками. Скупчення галактик
|
||||
27
|
Всесвіт і його складові
|
||||
28
|
Людина та Всесвіт
|
||||
29
|
Астрономія — наука, що
вивчає Всесвіт. Методи та засоби астрономічних досліджень
|
||||
30
|
Урок - узагальнення і
систематизації знань з розділу “всесвіт”. Контрольна робота.
|
||||
РОЗДІЛ ІІІ – ЗЕМЛЯ – ПЛАНЕТА СОНЯЧНОЇ СИСТЕМИ
|
|||||
31
|
Гіпотези та сучасні
уявлення про виникнення Землі
|
||||
32
|
Форма та розміри Землі
|
||||
33
|
Внутрішня будова Землі
|
||||
34
|
Рухи Землі. Пори року
|
||||
35
|
Місяць — супутник Землі.
Сонячні та місячні затемнення
|
||||
36
|
Способи зображення Землі. Масштаб
|
||||
37
|
Ґрунт, його значення. Утворення ґрунту
|
||||
38
|
Властивості ґрунту.
Догляд за ґрунтом
|
||||
39
|
Повітря — суміш газів.
Властивості повітря
|
||||
40
|
Значення повітря
|
||||
41
|
Вода на Землі.
Властивості води
|
||||
42
|
Три стани води. Кругообіг
води
|
||||
43
|
Вода — розчинник.
Розчинні й нерозчинні речовини
|
||||
44
|
Розчини в природі
|
||||
45
|
Значення води в природі.
Використання води людиною
|
||||
46
|
Урок узагальнення і
систематизації знань з теми “Земля як планета”. Контрольна робота.
|
||||
ТЕМА 2.ПЛАНЕТА ЗЕМЛЯ ЯК СЕРЕДОВИЩЕ ІСНУВАННЯ ОРГАНІЗМІВ.
|
|||||
47
|
Організм і його
властивості
|
||||
48
|
Клітинна будова
організмів
|
||||
49
|
Різноманітність
організмів. Рослини. Тварини
|
||||
50
|
Різноманітність
організмів. Гриби. Бактерії
|
||||
51
|
Різноманітність
організмів. Екскурсія до зоопарку
|
||||
52
|
Умови життя на планеті
Земля. Середовище життя
|
||||
53
|
Чинники середовища. Вплив
на організми чинників неживої природи
|
||||
54
|
Пристосування організмів
до періодичних змін умов середовища
|
||||
55
|
Різноманітність середовищ
життя. Наземно-повітряне середовище, пристосування живих організмів до життя
в ньому
|
||||
56
|
Різноманітність середовищ
життя. Водне середовище, пристосування живих організмів до життя в ньому
|
||||
57
|
Різноманітність середовищ
життя. Ґрунтове середовище, пристосування живих організмів до життя у ньому
|
||||
58
|
Вплив на організми
чинників живої природи. Взаємозв’язки між організмами. Співіснування організмів
|
||||
59
|
Угруповання організмів.
Екосистеми
|
||||
60
|
Рослинний і тваринний
світ своєї місцевості
|
||||
61
|
Урок узагальнення і
систематизації знань з теми “Планета Земля як середовище життя організмів”.
Контрольна робота.
|
||||
ТЕМА 3. ЛЮДИНА НА ПЛАНЕТІ ЗЕМЛЯ
|
|||||
62
|
Людина — частина природи.
Зв’язок людини з природою
|
||||
63
|
Зміни в природі, що
виникають унаслідок природних чинників і діяльності людини
|
||||
64
|
Екологічні проблеми та їх
розв’язання (збереження біологічного різноманіття, боротьба зі знищенням
лісів, захист планети від забруднення різних видів)
|
||||
65
|
Охорона природи. Червона
книга України
|
||||
66
|
Заповідники, заказники,
національні парки та їхнє значення для збереження природи Землі
|
||||
67
|
Узагальнюючий урок із
теми «Людина на планеті Земля»
|
||||
68
|
|||||
69
|
Немає коментарів:
Дописати коментар