Тематичний план
факультативного курсу «Екологічна абетка»
для учнів 5-6 класів 2016-2017 н.р.
(35 годин)
№
|
Дата
|
Зміст уроку
|
1
|
Середовище
життя, його складові, структура.
|
|
2
|
Фактори
середовища.
|
|
3
|
Екскурсія
«Риси пристосування організмів до середовища життя»
|
|
Розділ І. Вступ до екології
|
||
4
|
Екологія
– наука про взаємозв’язки живих організмів.
|
|
5
|
Завдання
сучасної екології.
|
|
6
|
Екологічні фактори: біотичні, абіотичні, антропічні.
|
|
7
|
Поняття
про забруднення та забруднювачі.
|
|
8
|
Держава
та охорона природного середовища.
|
|
9
|
Взаємозв’язки
живих організмів між собою та неживою природою
|
|
10
|
Практична
робота №1. “Екологічні
проблеми своєї місцевості.”
|
|
Розділ ІІ . Середовища життя організмів
Тема 1. Водне середовище життя
|
||
11
|
Вода–найпоширеніша речовина.
|
|
12
|
Види
води. Властивості води.
|
|
13
|
Вода,
як середовище життя для живих організмів.
|
|
14
|
Вплив
забруднення води на здоров’я людини.
|
|
15
|
Захист проекту:
«Методики доочищення
води в домашніх умовах»
|
|
16
|
Практична робота №2. «Розгляд краплини води як міні екологічної системи. Дослідження під
мікроскопом дощової, річкової та водогінної води»
|
|
17
|
Практична робота №3.Способи очищення
забрудненої води (відстоювання, фільтрування, кип’ятіння).
|
|
18
|
Практична
робота №4. Екологічна
акція “Джерело ”.
|
|
19
|
Захист
проекту: “Вода – джерело життя, а не джерело
отруйних речовин.”
|
|
20
|
Захист
проекту: “Вода і місто майбутнього ”
|
|
Тема 2. Повітряне середовище життя
|
||
21
|
Склад
повітря та його значення в житті людини і живих організмів.
|
|
22
|
Повітря
як середовище життя.
|
|
23
|
Забруднення
повітря, його вплив на живі організми та здоров’я людини.
|
|
24
|
Практична робота №5. Визначення пилового забруднення: А)
За кількістю пилу на стрічці; Б) За інтенсивністю випаровування з поверхні
листової пластинки.
|
|
25
|
Практична робота №.6 «Розгляд під мікроскопом побутового
пилу»
|
|
26
|
Захист проекту: «Покращення
якості повітря у помешканні»
|
|
27
|
Практична робота №7 . Озеленення населеного пункту, школи, класу, розбивка і
закладка парку.
|
|
28
|
Захист
проекту: “Повітря – необхідна умова для життя, а не джерело отруйних речовин”.
|
|
Тема 3. Ґрунтове середовище життя
|
||
29
|
Ґрунт
як середовище життя організмів.
|
|
30
|
Пристосування
живих організмів до життя у ґрунті.
|
|
31
|
Вплив
господарської діяльності людини на екологічний стан ґрунтів.
|
|
32
|
Охорона
ґрунтів.
|
|
33
|
Практична робота №8. Мікроскопічне дослідження ґрунту.
|
|
34
|
Захист проекту: “ Місце де я
буду щасливим ”.
|
|
35
|
Узагальнення вивченого
|
|
чи не маєте ви поурачних планів з курсу?
ВідповістиВидалитиІ де брати інформацію по цьому предмету? В гугл немає
ВідповістиВидалити